Jobba med oss på Croatia Yacht Club!

Jobba med oss!

Om Croatia Yacht Club

Vår själ har sitt ursprung i ändlösa sommarlov i Kroatien och en omvälvande kärlek till havet, båtlivet, landet och dess fantastiska kultur. Den där känslan för något man bara kan få genom att uppleva det om och om igen. Så tidigt började vårt företag egentligen ta form, men bara som en känsla utan någon som helst plan. Verksamheten såg dagens ljus och första båten, en Elan 33, döptes till "Number One" - året var 1985.

Kallet att få fler entusiaster att segla i detta vackra vatten genomsyrar alla i företaget - nu starkare än någonsin. Med vår osvikliga övertygelse om att segla är höjden av livsglädje blev segling i Kroatien en "snackis" i seglarkretsar - vår bokningstelefon har gått varm under åren. Varje vecka gör vi en förändring i många människors liv; tillför det vackraste vi själva upplevt och ger chansen att skapa minnen utöver det vanliga och den där sköna känslan av seglarglädje som dröjer sig kvar länge, länge.

Seglarskolan600x400.jpg

Vi söker dig!

Vi söker konstant nya talangfulla skeppare och värdar/värdinnor till vårt team för sommarsäsongerna!

Säsongen sträcker sig från maj till oktober där vi gärna ser att man jobbar minst 3 sammanhängande veckor för att bli varm i kläderna och känna att man kan prestera fullt ut.
För de som gillar att segla, bada, leverera högklassig kundservice är detta, enligt många, världens bästa jobb!

Vem är du?

Du är en riktig havs-människa, är social och gillar att träffa nya människor, tar initiativ, är serviceinriktad och trygg som person.

Känner du dig träffad? Skicka gärna in ditt CV och personligt brev och eventuella båtintyg och berätta varför du vill jobba tillsammans med oss!

Skeppare

Vad innebär det att arbeta som skeppare?
Som anställd skeppare hos oss kommer du att manövrera båtar i enlighet med de intyg/certifikat du har samt efter dina erfarenheter och kunskaper. Det som krävs för att framföra en segellbåt i Kroatien är Förarintyg eller Skepparexamen samt VHF-certifikat. Du förväntas att ha god seglingsförmåga så gästerna kan känna sig trygga ombord på båten tillsammans med dig. Eftersom att du kommer att ta hand om dina gäster under en hel vecka kommer det att innebära en del arbetsuppgifter som du förväntas genomföra i ditt dagliga arbete, några av dessa finner du nedan:

• Framförande av båtar i olika storlekar
  • Gå igenom säkerhet
  • Skapa en trivsam miljö för dina resenärer
  • Boka hamnar
  • Boka restauranger

Läs om Henriks första vecka med oss!

Värd/Värdinna

Vad innebär det att arbeta som värdinna?

Som anställd värdinna hos oss förväntas du ha god social förmåga så gästerna kan känna sig trygga och väl omhändertagna ombord på båten tillsammans med dig. Eftersom att du kommer att ta hand om dina gäster under en hel vecka kommer det att innebära en del arbetsuppgifter som du förväntas genomföra i ditt dagliga arbete, några av dessa finner du nedan:

• Laga frukost och lunch, samt diska
  • Handla mat och dryck
  • Skapa en trivsam miljö för dina resenärer
  • Boka restauranger

Kontakta oss och sök jobbet!
Tel:
031 - 711 72 02 (Mån-Fre 10:00-17:00)
E-mail: info@croatiayachtclub.se