Croatia Yacht Club – Segling i Kroatien

Om Croatia Yacht Club

Vår själ har sitt ursprung i ändlösa sommarlov i Kroatien och en omvälvande kärlek till havet, båtlivet, landet och dess fantastiska kultur. Den där känslan för något man bara kan få genom att uppleva det om och om igen. Så tidigt började vårt företag egentligen ta form, men bara som en känsla utan någon som helst plan. Verksamheten såg dagens ljus och första båten, en Elan 33, döptes till "Number One" - året var 1985.

Kallet att få fler entusiaster att segla i detta vackra vatten genomsyrar alla i företaget - nu starkare än någonsin. Med vår osvikliga övertygelse om att segla är höjden av livsglädje blev segling i Kroatien en "snackis" i seglarkretsar - vår bokningstelefon har gått varm under åren. I dag är vi störst på segling i Kroatien med nästan 4000 seglande gäster från Sverige, Norge, Danmark, Finland med mera. I våra marinor; Marina Trogir SCT och Marina Baotic, cirka en mil från Splits flygplats, stoltserar vår breda flotta med ett sextiotal båtar i olika storlekar och prisklasser, redo att kasta loss. Varje vecka gör vi en förändring i många människors liv; tillför det vackraste vi själva upplevt och ger chansen att skapa minnen utöver det vanliga och den där sköna känslan av seglarglädje som dröjer sig kvar länge, länge.

Vi på Croatia Yacht Club

Croatia Yacht Club är en del av Dream Yacht Charter, ett av världens största yacht charter bolag och som har båtar i hela världen!

Välkommen till oss!

I Sverige drivs vi av Dream Yacht Nordic AB.

Org nr: 556428-3728

Säte: Stockholm