Du skall känna dig bekväm att boka

Coronavirus (COVID-19)

Uppdatering: 2 november 2020

Med anledning av reserestriktioner och svårigheter  våra kunder har att resa runt om i världen på grund av COVID-19, har vi uppdaterat våra bokningsvillkor och ökat flexibiliteten. Hälsa och säkerhet för våra kunder, personal och partnerns är självklart vår prioritet.

Vårt team finns till hands för att hjälpa alla kunder och vi tackar för ditt tålamod om det är lång kö innan du kommer fram på telefon. Vänligen kontakta din resebyrå om du inte bokade direkt via oss. Vi fortsätter ha situationen under nogrann uppsikt och det kan resultera i att villkoren nedan kan uppdateras igen.

Våra COVID-19 åtgärder
Segla säkert och läs om våra COVID-19 åtgärder vi gör på baserna, från båtrengöring till procedur vid in-och utcheckning.

Vi finns här för att hjälpa till

Mer än någonsin tidigare bör semester vara en tid att ta det lugnt och det sista man vill ha är att känna stress inför bokningsprocessen, eller om dina planer måste ändras p g a COVID-19. Du kan känna dig trygg när du bokar med oss tack vara vår ökade flexibilitet och trippelt skydd.

Det här är anledningarna till varför du bör boka med Croatia Yacht Club:

Ditt trippla bokningsskydd
1. Vår flexibla ombokning

Kontakta din resebyrå för hjälp om du inte har bokat direkt med oss.

Om du inte kan ta dig till din destination och genomföra resan p g a COVID-19*, kan du:

• Omboka utan kostnad till nytt datum 2020 eller 2021 och din deposition kommer föras över till din nya bokning.
  • Få en voucher för erlagd deposition som du kan använda till en senare charter under 2020 eller 2021. Vouchern är giltig i 12 månader.
  • Om du har bokat en paketresa (båtcharter och flyg med oss) kan du, om UD avråder från resa till din destination för den bokade tidsperioden, välja att avboka och få återbetalning (eller flytta fram din resa).

När du bokar om din charter till nya datum får du om den nya chartern är dyrare betala mellanskillnaden. Det sker ingen återbetalning om den är billigare.

*Giltiga skäl är att gränsen är stängd, UD (utrikesdepartementet) avråder för resor till din destination eller att restriktioner gör att vår verksamhet ej är i drift p g a lokala restriktioner.

Det är ej ett giltigt skäl att inte kunna uppvisa ett negativt COVID-19 test om detta skulle krävas till din destination. I detta fall gäller våra vanliga bokningsvillkorvi rekommenderar att du bokar vår COVID-19 avbeställningsförsäkring när du bokar din charter.

2. Frivilligt Utökat skydd (för dig som ej är skyddad av paketreselagen)
Du kan köpa vårt nya Utökade skydd för ökad trygghet och sinnesro ifall din bokning ej kan genomföras med anledning av COVID-19 (enligt villkor ovan).

Förutom valen ovan, kan du om du köper vårt utökade skydd för 400 € (250 € per hytt för cabin charter) också avboka och få chartern återbetalad, alternativt få en voucher med värdet av chartern plus en bonus på 10%.

Utökat skydd gäller för nya bokningar med avresa före 30 april 2021. Kriterier ovan måste uppfyllas (dvs att gränsen är stängd eller att det finns en avrådan för icke nödvändiga resor till din destination), följande destinationer ingår ej: Bahamas, BVI, USVI, Mexico och Florida. Kontakta oss för mer detaljer.

3. Frivillig COVID-19 avbeställningsförsäkring
Tillsammans med försäkringsbolaget Gritchen kan vi erbjuda COVID-19 avbeställningsförsäkring till dig som bokar din båthyra direkt med oss. Den ger skydd om du eller din besättning testar positivt och ej kan visa upp ett negativt PCR test eller visar COVID-19 symptom nära avresa och ej kan resa.

Skyddet inkluderar avbokning, sen ankomst, om resan avbryts om du eller din besättning drabbas av COVID-19. Försäkringen gäller endast EU medborgare.  Läs mer om avbeställningsförsäkringen.

Varför boka med Croatia Yacht Club

Vi har kunnat erbjuda fler kunder världen över att segla under COVID-19 än något annat charter bolag. Du kan boka tryggt med oss och veta att vi kan boka om dig till någon av våra 60+ destinationer om du inte kan resa enligt plan p g a COVID-19.

Med 60+ destinationer, inkl. 11 baser i Karibien, har Croatia Yacht Club fler val att omboka till än något annat båtcharterföretag.

Hälsa och säkerhet för våra kunder, personal och partners är viktigast för oss. Ta en titt på våra COVID-19 rutiner för våra baser och båtarna.

Vi ser framemot att hälsa dig ombord!

Eventuella flygbokningar omfattas ej av villkoren ovan, kontakta oss för mer information.