Vi har bra vind i seglen

Bra vind i seglen

Croatia Yacht Club är en komplett resebyrå för seglare som vill prova segling i den kroatiska skärgården på egen hand. Croatia Yacht Club erbjuder en modern, välutrustad flotta till konkurrenskraftiga priser. Vi har lång erfarenhet av chartersegling i Kroatien, vilket har gett oss ett gott rykte i Skandinavien. Vårt partnerskap med stora skandinaviska researrangörer bekräftar vår ställning på marknaden. Vi deltog också i ett avsnitt av TV4:s reseprogram "När och Fjärran", med fokus på Kroatien och bidrar ofta med information till artiklar och repotage om just segling i Kroatien.

Vi har ett mycket kompetent team med lång erfarenhet och god lokalkännedom.
Vi delar din passion för segling och äventyr till sjöss.
Även innan du bestämmer dig för kroatiensegling kan du kontakta oss för att få många bra förslag och tips kring segling i Kroatien. På vår hemsida hittar du också massor av bra information och inspiration.

Vårt personliga engagemang och goda service banar väg för en oförglömlig segling i Kroatien.
Prova, så får du se!

Att resa med Croatia Yacht Club är ett säkert och bra val.

• Vi har ställt resegaranti till svenska Kammarkollegiet.
  • Croatia Yacht Club är en del av Dream Yacht Charter som är ett av världiens största charterbolag. Bolaget är verksamt i cirka 30 länder med 60 destinationer.
  • Vi arbetar med väletablerade researrangörer.
  • Vi erbjuder alla delar i seglingsresan (flyg, transfer, båthyra).
  • Vi är medlemmar i Svenska resebyråföreningen.

Varför kan vi erbjuda något som är bättre?

• I 30 år har vi försett svenskar med seglingsupplevelser i Kroatien.
  • Betala rätt pris. Ingen annan arrangör har så många seglande svenskar i Kroatien. Genom vår volym kan vi ge dig ett bättre pris.
  • Betala inte för onödig administration. Ingen annan arrangör är mer effektiv och omsätter mer per anställd.
  • Chansa inte med den viktigaste veckan på året. Vår kundnöjdhet ligger på 98%.
  • Du kan vara trygg. Ingen annan arrangör har en högre ställd resegaranti.
  • Undvik mellanhänder. ingen annan arrangör har IATA-licens och hanterar flygbiljetter "in house".
  • Boka allt på ett ställe. Ingen annan arrangör erbjuder onlinebokning på kompletta seglingspaket.
  • Skaffa livrem och hängslen- utan kostnad. ingen annan arrangör erbjuder trygghetsgaranti mot strejker, konkurser, askmoln och andra oförutsedda händelser.
  • Båtar för alla. Från prisvärda 32-fotare till nya 55-fotare.
  • Personal i Sverige och Kroatien som har 100% koll på din segling.
  • 24-timmars jourservice vid problem och skada.
  • Projektledare med minst 10 års erfarenhet.
  • Medlemskap i SRF, Sveriges resebyråförening.
  • Croatia Yacht Club är ett helsvenskt företag med huvudkontor i Göteborg.
  • Egen båtflotta, personal och bas i Kroatien.
  • Vi har både svenska och kroatiska skeppare och värdinnor under stor del av säsongen. Välj själv!